Fælles kantine, fælles mødelokaler og fælles reception.
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for de store fordele er er ved at dele fælles faciliteter med andre virksomheder. For det første har I ikke spildarealer, som står gabende tomme størstedelen af arbejdsdagen, som det ofte er tilfældet med kantine og mødelokaler. Desuden sidder I ikke og banker varme og lys af i områder, som I ikke bruger.
Og med fælles reception skal I ikke tænke på, hvem der tager imod jeres gæster eller pakker. I deler også udgifterne til rengøring, internet, alarm, forsikring, frokost og kopimaskine med alle de andre. Derudover kan I udnytte de fælles kvadratmeter langt bedre og få flere muligheder i form af f.eks. en café i frokostområdet eller et motionsrum, når I deler med andre.
Værdi for både virksomhed og medarbejdere
De velfungerende fællesfaciliteter skaber altså værdi for virksomheden, men også for den enkelte medarbejder. Det kan spare meget tid i dagligdagen at kunne tage sund og lækker aftensmad med hjem fra kantinen, som er lige til at servere for familien frem for skulle bruge tid på at købe ind og lave mad efter arbejde.
Det kan give livskvalitet at kunne træne, inden man tager hjem, uden at skulle bruge tid på at transportere sig til et fitnesscenter i byen.
Gå på opdagelse i de mange fællesfaciliteter i The Unions kontorhuse
Men fælles kantine, fælles mødelokaler og fælles caféområder giver også mulighed for at videndele med andre kollegaer, end medarbejderne er vant til, og som de aldrig ville have mødt, hvis de bare sad bænket bag et skrivebord.
Synergien, der opstår i mødet med nye lejere, kan bidrage til inspiration og motivation. Og det kan åbne for nye møder, ny viden og andre perspektiver, der har potentiale til at styrke både bundlinje og trivsel.
Læs også vores guide: Sådan øger I jeres medarbejdertrivsel med inspirerende faciliteter