For 20 år siden var det kun små, fattige virksomheder, der lejede kontorplads sammen med andre. Så snart, man havde råd, lavede man sit eget domicil med et stort logo på døren.
Men nu er også de større virksomheder bevidste om, at der ligger en kæmpe videndeling og vigtig employer branding i at leje sig ind i et kontorhotel, hvor andre virksomheder kan være med til at skabe et DNA, hvor I deler viden og faciliteter på en måde, der kan få både jeres virksomhed og medarbejdere til at trives.
Læs også vores guide: “Sådan vælger du de helt rigtige kontorlokaler til jeres virksomhed”
Leje af kontorplads med fleksibilitet og komfort
Derudover er den klare fordel ved kontorhotellet fleksibilitet og convenience. I kan lynhurtigt skrue op og ned for kvadratmeterne. I er ikke bundet af lange lejekontrakter. Og så er det muligt både at vælge lukkede kontorer eller faste pladser i et åbent kontorlandskab, alt efter behov.
Samtidig deler jeres virksomhed udgifterne til mødelokaler, kantine og reception med de andre lejere, samtidig med at I ikke skal tænke på praktiske ting som rengøring, frokostordning og småreparationer.
Er du i tvivl om et kontorhotel er noget for jeres virksomhed?
Fordelene ved et kontorhotel er således, at I sparer penge og besvær ved at have adgang til stedets fælles faciliteter og services. I er fri for administrativt besvær og kan vælge korte og fleksible lejekontrakter. Og så har I mulighed for at netværke med andre virksomheder i kontorhoteller, hvor både store og små virksomheder kan lære af hinanden.
I en ny arbejdsvirkelighed, hvor vi ofte arbejder på distancen, er det desuden vigtigt at have et kontor, der giver medarbejderne lyst til at møde op. Derfor er det vigtigt at kigge på de fysiske rammer, hvor hævesænke-borde i endeløse rækker ikke er lige så inspirerende som en lounge eller et brasserie, der åbner mulighed for videndeling, erfaringsudveksling og det uformelle møde, hvor ens bedste kollega sagtens kan arbejde i andet CVR-nr.
Oplev vores kontorhoteller i København
Husk at indregne alle omkostninger
Til gengæld vil I kunne få flere kvadratmeter for de samme penge i et almindeligt lejemål, lige som prisen pr. medarbejder ofte er højere i et kontorhotel. Men her skal I huske at lægge alle ekstra omkostninger ind og ikke blot kigge på prisen pr. kvm. Betaler I selv for strøm, vand, varme, internet, rengøring, etablering, frokost og blomstervanding ud over lejen?
Når I skal vælge det rigtige kontorhotel, så tænk over:
- Hvad koster lejemålet?
- Hvor er det placeret?
- Hvad får du for pengene?
- Hvilke faciliteter har bygningen?
- Hvordan er de fysiske rammer?